KİTAP YORUMU:ÇÜRÜK ve HARABE









Herkese merhabalalaaaar.

Nihayet bir kitap yorumu ile karşınızdayım. Uzun zamandır kitap yorumu yazamıyorum çünkü hem siparişlerim gecikti, hem de biraz daha kalın kitaplar okumaya başladım.

Ama şimdi bir zombi romanıyla geri döndüm. 
Deeeee  :D




YAZAR:JONATHAN MABERRY
ORJINAL ADI:ROT AND RUİN
SAYFA SAYISI:480
BENİM KİTABA PUANIM: 4/5


Korku yalnızca zihnin izin verdiği ölçüde derinleşir.

Yalnızca iki seçeneğiniz var:
Çalışmak ya da ölene hatta öldürülene kadar aç kalmak.
Zombiler tarafından işgal edilen çorak bir ülke.
Kendi yasalarıyla çevrelenmiş küçük bir kasaba.
Burada 15 yaşına giren herkes çalışmak zorunda.
Çitlerin içinde veya dışında, çalışmayanın sonu açlıktır.
Benny artık 15 yaşındadır.
Çalışmak için birçok iş dener ancak bir türlü başarılı olamaz.
Abisi Tom'un sürdürdüğü aile mesleği ise ona göre değildir.
Fakat çaresiz kalan Benny, bu işi kabul eder.
O bir zombi avcısıdır artık. Ancak istemeyerek üstlendiği bu görev ona bambaşka bir şey öğretir: İnsan olmanın ne demek olduğunu…

Jonathan Maberry'nin, zombi cehenneminde kendi yolunu bulmaya çalışan bir gencin olgunlaşma evresini ustalıkla kaleme aldığı eseri Çürük ve Harabe'yi soluksuz okuyacaksınız.


"Hayata ve ölüme aksiyonla dolu, düşündürücü bir bakış." 
-Kirkus Reviews-


"Anlam ve kargaşanın mükemmel karışımı."
-Booklist-


"Maberry'nin kurguladığı zombi diyarı, şimdiye kadarki gördüklerinizden çok daha sürükleyici, gerilim dolu ve duygu yüklü."
-School Library Journal-


"Bu çarpıcı romanda macera ve felsefe iç içe geçiyor."
-Publishers Weekly-


(Tanıtım Bülteninden)


💠🕚



Dünyanın birçok yeri 14 yıl önce bir virüs veya hastalık yüzünden zombi istilasına uğramış. Ölenler zombi olarak dirilmiş, canlıları ısırmış falan filaaan derken yaşayan ölüler-zombiler- her yeri sarmış.


İşte bir şekilde toparlanmışlar ve bir kasaba kurmuşlar.(bir araya gelen bir grup)

Dahası dünyanın diğer yerlerinde hala hayat var mı onları bile bilmiyorlar.


İşte her yere çit döşüyorlar falan o kasabaya zombiler giremiyor, yani güvenli bir alan oluşturmuş oluyorlar.

İşte kitap bunun 14 yıl sonrasını anlatıyor.




Benny Imura. Baş karakterimiz.
Şimdi bu kasabada 15 yaşında ve daha büyüksen çalışmak zorundasın.
Yoksa açlıktan ölürsün, kural bu.

Benny 15 yaşına giriyor ve başlıyor iş aramaya.
Ama hiçbir işi kendine uygun göremiyor.

Bir de abisi var bunun. Tom.
Zombi avcısı diyelim de spoiler olmasın çünkü kitabın büyük bir bölümü onun ne iş yaptığını öğrenmeye çalışmakla geçti.

İşte her neyse Benny bundan nefret ediyor falan ama öyle böyle değil.
(okursanız sebeplerini görürsünüz)

Sonra zorunlu olarak Tom ile çalışmaya başlıyor. Ama aslında Tom onun tahmin ettiği işi yapmıyor falan.





Bir de bunun arkadaşları var. Morgie, Chong, Nix.

Şimdi bunlar Chong ile birbirine söz vermişler. Asla arkadaşları ile çıkmayacaklarmış. Ama işte Nix Benny'i seviyor-ne kadar inandırıcı olmasa da- Benny' de Nix'ten hoşlanıyor gibi bir şey.

İşte ergen Benny buna pek yüz vermiyor falan kız üzülüyor öyle :D





Hani bazı kısımlarda ne kadar sevdiğim bir karakter olsa da Benny'i tutup çöpe atasım, kafasını rögar kapağına falan sokasım geldi.  Allah'ım bazen o kadar kaprisli ve çekilmez oldu ki....

Neyse sonra geçti çok spoiler vermeyeyim.  :D







Bir de ''kayıp kız'' meselesi varama konuya dair yazacağım her harf spoiler olacak. O yüzden susuyorum. :D




Tom Imura zaten cesur ve dürüstlüğü ile büyüledi. Bu arada Tom hesaplarıma göre 34-35 yaşlarında. Okuyanlardan 20 yaşında sananlar olmuş. Öyle değil. :D






''Kitap hakkındaki genel düşüncelerinizi alalım Sultan Hanım.''


😄😁


Şu ana kadar okuduğum en iyi zombi romanlarından biriydi. - ki ben zombi romanlarını severek okumam ama gayet keyifliydi.

Anlatımın 3. kişi tarafından olmasını çok sevdim.-ki bu kitabı da anlatımdan dolayı çok beğendim.


Çünkü uzun zamandır 3. kişi tarafından yazılan, aynı zamanda kaliteli bir kitap okumamıştım.


Onun dışında distopya sevdiğim için de hoşuma gitti. Evet olaylar çok yavaş ilerliyor.-ki bunu göz önünde bulundurun. 



Dediğim gibi zombi romanları sevmiyorum ama kaliteli bir roman ve distopya olduğu için okudum, okunmaya değer.


Yorumum bu kadardı.
Kendinize iyi bakın.
Görüşmek üzere.💜💚



NOT:
Aşağıya seri kitaplarının resmini koyacağım ama sadece Çürük&Harabe ve Toz&Duman türkçeye çevrilmiş. 3 ve 4. kitapları da varmış yani.


BİR NOT DAHA:
Eğer seri almak istiyorsanız-ben gibi- sakın sakın sakın Toz&Duman kitabının arkasını okumayın. Asla!

Kitabın arkasına resmen 1. kitap hakkındaki spoilerı doldurmuşlar.





farklı kapaklı olanları




1. kitap: Çürük&Harabe
2. kitap:Toz&Duman
(eğer olsaydı) 3. kitap:Et&Kemik
(eğer olsaydı) 4. kitap:Ateş&Kül



🌸🌸

SONRADAN YAZILAN ÇOK ÖNEMLI NOT!

PARODİ YAYINLARI BUGÜN MERLIN VE ÇÜRÜK &HARABE'NIN 3. KITAPLARININ EYLUL AYINDA ÇIKACAĞINI İNSTAGRAM HESAPLARINDA SÖYLEMIŞ. TOZ&DUMAN'I HALA BITİREMEME RAĞMEN ACAYİP MUTLU OLDUM. 
BÖYLE SERILERIN DEVAM ETMESINI ISTIYORUM ÇUNKÜ❤❤


ÇOK MUTLU OLDUM, PAYLAŞMAK ISTEDIMMMM. 😘😍🌸




 BAGIRIN ULAN ET&KEMİK GELİYOR!

Yorumlar

  1. Güzel bir kitapmış bence en büyük hastalığımız bencillik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gayet güzel bir kitap❤
      Çok haklısınız kesinlikle öyle..
      Sevgileeer❤😘🌸🌸

      Sil

Yorum Gönder