TOZ&DUMAN / TOZ VE DUMAN KİTAP YORUMU





Hey Selam!

Bugün Çürük & Harabe' nin 2. kitabının yorumu sizlerle paylaşacağım.
 Çürük ve Harabe'nin yorumunu girdikten 3 saat sonra serinin 3. kitabının Eylül ayında çıkacağını öğrenmiştim. Evin içinde ' o zaman dans ' diye çıldırmıştım hatta. -umarım yayınevi bu tepkiden sonra kitabı çıkarmaktan vazgeçmez. asdasfcxd

Bu kitabı 6 günde bitirdim. Ne kadar ÇOK ÇOK ÇOK beğensem bile bu kadar uzun süre boyunca bitirememek sinirimi bozdu. Bitsin artık! diye dua ettim resmen.


Haydi yoruma geçelim. 😉




YAZAR: JONATHAN MABERRY
ORJİNAL İSİM: DUST&DECAY
SAYFA SAYISI: 552
BENİM KİTABA PUANIM: 5/5

HER ŞEY YOLUNDAYKEN İYİ OLMAK KOLAYDIR.
 
Zombilerin hüküm sürdüğü Çürük ve Harabe’de,
Pembe Göz Charlie ve Çekiç ile yaşanan o korkunç savaşın üzerinden altı ay geçmiştir. Bu çatışmadan galip ayrılan Benny ve Nix, aylar süren eğitimlerinden sonra Mountainside’ı sonsuza dek terk edip daha iyi bir geleceğin izini sürmeye hazırdırlar artık.
Onlara bu yolculuklarında Kayıp Kız Lilah ve Benny’nin can dostu Lou Chong da eşlik edecektir.
Tüm planlar yapılmıştır. Bu yolculuğun onları çok zorlamayacağına inanmaktadırlar.
Fakat daha onlar kasabadan ayrılamadan hiç beklenmedik bir saldırıyla karşı karşıya kalırlar.
Kasabayı geride bırakıp, Çürük ve Harabe’ye adımlarını atar atmaz  vahşi hayvanlar, yaşayan ölüler, aklını kaçırmış katillerle yüzleşirler.
 Ancak daha kötüsüyle henüz karşılaşmamışlardır.
Dağları, tepeleri geride bıraktıkça kafalarını bulandıran bir soru  yüreklerine korku salmaya başlar.
Acaba Pembe Göz Charlie hâlâ hayatta mıdır?
Ve bu tüyler ürpertici yolculuktan kaç kişi sağ çıkacaktır?




NOT:
ÇÜRÜK&HARABE'Yİ OKUMADIYSAN BU YAZIYI OKUMANI ÖNERMEM.
SPOİLERLI OLACAK.
-BİR DOST-




Şimdi bildiğiniz veya bilmediğiniz üzere 1. kitabın sonunda Pembe Göz Charlie ölmüştü. Bizim takım da doğuya doğru gitmeye karar vermişti.
Çok heyecanlı değildi. Bence bir seri kitabının sonu gibi de değildi. Ama konumuz 2. kitapmış. Tamam.


Bu kitabın başında Mountside'a geri dönmüşler , doğuya gitmek için gerekli hazırlıkları yapıyorlar falan-buradan başlayıp konuya gireyim- ama baştan beri sorunlarla karşılaşıyorlar. İlk başta halk bunları kasabadan göndermek istemiyor, ikna süreci oluyor biraz. Sonra Harabe'ye çıkıyorlar. 

Kitabın arkasında yazmasa spoiler olmasın diye buraya da yazmazdım ama neyse işte, Chong'ta bunlarla geliyor.

Ama  Harabe'ye adım attıklarından beri işler hiç bekledikleri gibi gitmiyor. Hayvanat bahçelerinden kaçmış vahşi hayvanlar çıkıyor karşılarına, zombiler eskiden yavaşken birden hızlı zombiler ortaya çıkmaya başlıyor. Ama büyük bir soru. Acaba bu şeytanım Charlie hayatta mı?

İşte arka kapağa bunu yazmasalar minnet duyardım.-neyse

Başından beri gördükleri işaret ve olaylardan dolayı Charlie'nin ölmediğini düşünmeye başlıyorlar. Kafaları da aynı sizin gibi bir hayli karışıyor. Daha da devam etmeyeyim, spoiler yemeyin.


Ama kitabı elime aldığımda-özellikle 1.kitaptan sonra- bu kadar heyecanlı olabileceğini düşünmemiştim. 





Chong ve Benny'nin diyaloglarına BA-YIL-DIM.
Resmen ağzımı kapatamadım okurken.


''Her zamanki gibi şu ana uyacak en doğru  ve en zekice yorumu yapabilmek için yanıp tutuşuyorsun, değil mi?''
''Yeme beni.''
''Aç bir zombi olsam bile yemem seni, dostum. ''
 ⬇
Benden duymuş  olmayın kitap boyunca sık sık aynı espriyi yaptılar.-okumadıysanız anlamazsınız tabi :))







Benny'i diğer kitapta 'ergen ötesi bir varlık'  olarak görmüştüm ama Benny bu kitapta o kadar olgun ve güzel bir karakterdi ki..

Hani bir anda 'bu Benny'e büyü yaptırmadınız, değil mi?' diye sordum resmen.
-söyleyeyim, yaptırmamışlar.



Tom zaten başından beri kalbimizi çalıyor.


Chong'u da çok sevdim ayrıca ben çünkü güzel bir arkadaşlığı ve gerçek bir aşkı var.

Ha onu da söyleyeyim. Chong, Lilah'yı seviyor.
1. kitapta belki Nix-Benny-Lilah aşk üçgeni olur diye düşünüyordum ama bu sayede öyle bir şey olmadı.

Evet Chong Lilah'yı seviyor. Hatta sonlara doğru anladım ki BAYA BAYA BAYA çok seviyor.


Şimdi ne alaka demeyin ama kitabın karakterleri gözümün önünde canlanamıyor.
Ama garip bir şekilde sadece Chong'u tahmin edebiliyorum.

Hep bunlardan biriymiş gibi hissediyorum, neden bilmiyorum :))








Onun dışında kitap boyunca Nix ve Lilah'ya hiiiç ısınamadım.

Nix'in annesi öldü, tamam üzgün, sinirli olacak tabi ama Nix'in yaptıkları bu yüzden değildi. Kendini büyümüş gibi hissettirmeye çalıştı ve bence çok bencil hareketleri vardı. Sevemedim bilmiyorum- gerçi ilk kitapta da hiç haz etmezdim ama neyse :/ :(


Lilah'ya gelinceee.
Tamam Lilah sen yıllarca -George ve Annie gittikten sonra- yalnız başına ormanda yaşadın ama bu kadar kaba olma. İnsan ilişkilerini çözemiyor olabilir ama onunki insanları kırmak istemekti bence.

2 defa Benny'i öldürmeye çalıştın ama biraz sakin olsan tatlım?


Bu kadar kaba,sert, kırıcı olmasa mutlaka seveceğim bir karakterdi kendisi.


🌸🌸❀❀🐙




Ayrıca o nasıl son arkadaş !
Ne istediniz, kalbimiz yerinden çıksın sonra bileklerini kessin falan mı?
Şimdiye kadar en çok ağladığım kitap Buz Kapanı diye geçiniyordum ama bu kitabın sonunda o kadar çok ağladım ki..

Tahmini Buz Kapanı'nda ağladığımın 3 katı kadar ağlamışımdır.

Eğer sizde okuduysanız hemen bir an önce kendinize gelmenizi beklemiyorum yani o sondan sonra. Rahat olun. . :))

Ve en heyecanlı yerinde bırakmış yazarcığımız. Şimdi merakla 3. kitabı bekliyorum. Umarım 3. kitapta EN AZ bunun kadar iyi olur.




Sizi seviyorum. 
Görüşmek üzere.🐙💐🌸💙

Yorumlar